Jesteś tutaj: Start Historia "starsze wpisy" Spotkanie z pracodawcą Alchemia S.A. – Oddziały w Chorzowie
Dziś odbyło się spotkanie z pracodawcą, na którym przekazano informacje na temat bieżących wyników ekonomicznych Oddziałów oraz informacje o przesłankach do wypłaty premii dla pracowników. Złożony został wniosek do zarządu spółki o zwiększenie odpisu na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych do 100% odpisu podstawowego - decyzja w tej sprawie ma zostać przekazana w przyszłym tygodniu. Przedstawiciele pracodawcy udzielili odpowiedzi na zapytania Związków dotyczące kryteriów kwalifikowania poszczególnych stanowisk jako stanowisk pracy wykonywanej w warunkach szczególnych. Pracodawca poinformował, że Oddziały posiadają aktualne badania środowiskowe a zasady przyjęte przy sporządzaniu wykazu wynikają z obowiązujących przepisów. Związki zawodowe uważają, że stanowisk tych jest więcej i na ich wniosek Dyrektor zwróci się do służb BHP o przegląd tych stanowisk i ich uaktualnienie. Ponadto strona społeczna zwróciła się o wyjaśnienie zasad ustalania stawek godzinowych dla nowo zatrudnianych pracowników gdyż w większości wypadków stawki są wyższe niż aktualnie zatrudnionych na tych samych stanowiskach a jest to krzywdzące dla długoletnio zatrudnionych. Związkowcy zawnioskowali o przeanalizowanie możliwości zmiany systemu godzinowego na system płacy etatowej gdyż zmiany harmonogramu pracy powodują niejednokrotnie znaczne obniżenie ilości godzin w miesiącu a tym samym zmniejszają wynagrodzenie nawet poniżej minimalnego. Przedyskutowano również uwagi zgłoszone przez Związki w zakresie warunków termicznych panujących w szatni i łaźni wykańczalni. Jutro zostanie powołany zespół z udziałem BHP i SIP który przeanalizuje stopień przygotowania tych pomieszczeń do sezonu zimowego. Dyrektor omówił również założenia programów inwestycyjnych na przyszły rok oraz przewidywane plany modernizacji dla obydwu Oddziałów.