Jesteś tutaj: Start Historia "starsze wpisy" Informacja ze spotkania z pracodawcą Oddziałów Alchemia S.A. w Chorzowie
Na spotkaniu z pracodawcą dnia 12 maja zostały omówione zmiany organizacyjne dokonane na Oddziale Walcowni Rur, których podstawą wg dyrektora była konieczność dostosowania struktury oddziału do zmieniającej i trudnej się sytuacji zamówieniowej, zagadnień serwisu, wymogów technicznych oraz oczekiwań klientów w zakresie jakości i terminowości dostaw. Dyrektor omówił zakresy odpowiedzialności i obowiązków poszczególnych kierowników. Związki zawodowe zgłosiły zastrzeżenia do niektórych zmian stanowisk oraz ich możliwy negatywny wpływ na toczące się obecnie rozmowy z dotychczasowym kierownictwem oraz ich oczekiwane skutki. Ze względu na rozległość zmian kadrowych strona społeczna zwróciła się o przekazania wewnętrznego schematu organizacyjnego opisującego zmiany osobowe oraz zasygnalizowała potrzebę zorganizowania spotkania z udziałem mistrzów i omówienie zagadnień jakościowych z ich udziałem. Związki zawodowe zwróciły pracodawcy uwagę na nierozpatrzenia do dziś wniosku w zakresie zmian zasad premiowania a ustalenia wg związków mechanizmów motywacyjnych poprawiłoby w istotny sposób dyscyplinę i jakość pracy oraz miałoby wpływ na zmniejszenie absencji chorobowej.
W Oddziale Stalowni nie zostały dokonane żadne zmiany kadrowo-osobowe ale na dziś oczekuje do realizacji wniosek związków zawodowych dot. wypłaty dodatków za pracę w niedziele i święta. Wg pracodawcy zagadnienie jest aktualnie analizowane w zakresie jego zgodności z przepisami.
Na spotkaniu zwrócono również uwagę na brak realizacji niektórych zaleceń pokontrolnych BHP. Dyrektor poinformował, że w celu poprawy poziomu bezpieczeństwa w Oddziałach nowo zatrudnieni pracownicy będą podlegali nadzorowi przypisanych doświadczonych pracowników, za który to nadzór opiekunom będzie przysługiwał dodatek do wynagrodzenia.